ناوک

ساخت وبلاگ

قدم نهادن در زمینه ی طراحی لباس و الگو ، به یادگیری اصول اولیه و کلیات این شاخه از صنعت پوشاک احتیاج دارد . اگر از دسته افرادی هستید که علی رغم علاقه به صنعت هنری طراحی لباس و الگو ، دانش و آشنایی کافی با آن را ندارید ، پیشنهاد ما مطالعه ی اصول اولیه و کتاب های طراحی لباس و آموزش های پایه می باشد.همچنین شما می توانید برای استفاده از تجارب متخصصین فنون طراحی لباس در دوره طراحی لباس متناسب با علاقه تان شرکت نمایید تا هرچه سریع تر بتوانید بر مباحث آموزش طراحی لباس تسلط پیدا کنید.

درست است که شما برای دوختن لباس نیز، آموزش های لازمه را باید دریافت کنید اما در طراحی لباس باید علاوه بر آموزش، برای این کار هنر را نیز خوب بشناسید و اجرا کنید.طراحی ، یکی از مهمترین شاخص های ارزشیابی برای یک لباس به شمار می رود .

طراحی لباس حرفه ای است که نیازمند داشتن استعداد هنری و آشنایی با مد است. همه ی خطوط تولید پوشاک با ایده هایی که بر روی کاغذ  پیاده شده اند، آموزش الگو و دوخت شروع شده و با گذراندن دوره طراحی لباس به مرحله ی تولید رسیده است، تا آنجا که هزاران نفرآن لباس را پوشیدند. برای طراحی لباس نیازمند به روز کردن اطلاعات خود راجع به مد هستید و باید عاشق کارتان باشید.

طراح لباس، مغز اصلی و یا خالق اصلی طرح های جدید و لباس هایی با مدل های مختلف می باشد. به بیان دیگر می توان گفت که طراح لباس شخصی است که رنگ، بافت، نسبت و عوامل دیگری را با یکدیگر ترکیب می کند و سبک و مدلی جدید به وجود می آورد. طراح بیشتر وقت خود را صرف تحقیق، برنامه ریزی و مفهوم سازی می کند و کمتر به سراغ دوختن می رود. در واقع می توان گفت طراحی لباس به کارهایی مانند نظارت بر طراحی و تولید جمعی می گویند.

طراحی پارچه و لباس شکلی از هنر است که به ساخت لباس و اکسسوری های (لوازم جانبی) دیگر اختصاص دارد. داشتن ایده و ایجاد خلاقیت، یکی از مهم ترین ابزار بخش هنری است که سبب طراحی یک لباس جدید می شود. در دنیای مد، طرح های جدید، قبل از برش و دوختن به شکل طرح های دستی (طرح های اولیه) ارائه می شوند. ابتدا یک الگو از شکل کلی مدل را به عنوان پایه طرح بکشید، بسیاری از طراحان مد، صدها الگو را تمرین می کنند تا بتوانند موقعیت مورد نظرشان را خلق کنند.

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 10 / 10 ساعت: 17:42

زمانی که یک پروژه مهم به چاپ می‌رسد اگر صحافی پروژه با دقت صورت نگیرد بدون شک بعد از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی آن پروژه به یک کاغذ باطله تبدیل می‌شود.

چاپ  و خدمات صحافی چسب گرم و سرد، منگنه و سیمی کردن برای کسب و کارهایی که برای چاپ و صحافی مجله، کاتالوگ و بولتن خود سرمایه زیادی ندارند یا نمی‌خواهند هزینه زیادی را صرف صحافی کنند بسیار مناسب است تا با هزینه کم کاتالوگ و بروشور خود را بین مشتریان توزیع کرده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و کسب و کار خود را گسترش دهید.

صحافی فوری

با استفاده از چاپ دیجیتال می‌توان در کمترین زمان و به صورت فوری صفحات بروشور، مجله، کاتالوگ و .... را چاپ کرده و با انواع روش های سریع صحافی مانند صحافی چسب گرم، صحافی سیمی و صحافی منگنه آن‌ها را صحافی کرد.

انواع صحافی

انواع صحافی کتاب و مجله به طور کامل با نام های صحافی چسب گرم، صحافی چسب سرد، ته دوخت، تا کردن، صحافی ته چسب کردن، ته دوخت مفتولی، صحافی منگنه تخت، صحافی منگنه لوپ، پانچ، فنر پلاستیکی، فنر سیمی، ته بند پلاستیکی، ته بند اوراق چاپگر، گیره کاغذ، طلق و شیرازه و ... شهرت دارد.

انتخاب روش و تکنیک مناسب صحافی به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله کاربرد برگه های چاپ شده و بودجه‌ی مشتری.

صحافی یکی از مهم‌ترین و اصولی ترین قسمت پس از طی کردن فرآیند چاپ می‌باشد که باید به آن توجه شود. آخرین مرحله تولید هر کاتالوگ، مجله، بولتن، بروشور و ... صحافی آن است.

چاپ و خدمات صحافی هنرهایی هستند که مهارت زیادی برای انجام آن ها لازم است. به مجموعه کارهای جمع آوری، تنظیم، اتصال و به هم بستن صفحات و برگه‌های چاپ شده و ‏قرار دادن آنها در میان جلد صحافی می‌گویند که از فرسودگی صفحات چاپ شده جلوگیری کرده و از آن ها محافظت می کند.

براساس حجم صفحات، نوع و کاربرد کاتالوگ، مجله، پروژه و .... صحافی و اتصال آن به جلد می‌تواند با استفاده از چسب، منگنه و ‏یا به شیوه سیمی کردن انجام شود که هرکدام روش خاص خود را دارد.

فرآیند صحافی صفحات یک کاتالوگ، مجله، بروشور و ... را منحصر به فرد و به طور فوق العاده ای زیبا می‌کند.

مجتمع هنر آراد دارای مجهزترین دستگاه های چاپ و خدمات صحافی و پیشرو در صنعت جعبه سازی می باشد.

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 9 / 10 ساعت: 19:31

 

کلاسور یا زونکن یک نوع پوشه یا پرونده بزرگ و محکم است که از جنس مقوا، چوب یا پلاستیک ساخته می شود که با استفاده از گیره‌ای فلزی کاغذها و اسنادی که سوراخ (پانچ) شده‌اند را در خود بایگانی می‌کند. مواد سازنده بدنه زونکن بر کیفیت آن بسیار اثرگذار است. کلاسور ها جنس های مختلفی دارند: مقوایی، پلاستیکی، چوبی، چرمی و ورنی که در این میان، زونکن های مقوایی و پلاستیکی از محبوبیت بیشتری برخوردارند. یکی از مهم ترین ویژگی ها در خرید می باشد.

سایز از موارد مهم در انتخاب زونکن است.سایز های استاندارد عبارتند از: A4,A3,B5,A5.برای حفاظت بهتر و بیرون نزدن لبه های اوراق معمولا طول و عرض کلاسور ها چند سانتی متر بیشتر از سایز استاندارد اعلام شده است

.ارگونومیک یعنی طراحی ابزار کار با در نظرگرفتن عوامل انسانی. به عبارتی دیگر، محیط و لوازم کار باید طوری طراحی شوند که سلامت نیروی کار در خطر نباشد.لبه های جلد یک زونکن ارگونومیک، تیز و برنده نیستند که موجب خراش و بریدگی دست شوند.

خرید عمده زونکن انتخابی عالی برای نظم بخشیدن به بایگانی سازمان ها، ادارات و سایر کسب و کارها می باشد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد خرید زونکن و نقش آن در دسترسی آسان به اسناد و مدارک، خرید آن از ملزومات کسب و کارها می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد سورنا تحریر، تنوع بالای محصولات می باشد. این تنوع در محصولات باعث میشوند تا به عنوان مثال برای خرید عمده زونکن، خرید عمده کاغذ، زونکن پاپکو و خرید عمده لوازم تحریر و ... حق انتخاب بالایی داشته باشید و بهترین گزینه ها را خریداری کنید.

انتخاب و خرید کاغذ a4 مناسب برای مصارف اداری و حتی خانگی مساله مهمی است ,چرا که خرید کاغذ A4 بی کیفیت و نامرغوب و استفاده از آن در مدت طولانی , میتواند به دستگاه های مورد استفاده شما مانند پرینتر و یا دستگاه کپی آسیب جدی وارد کند .

کاغذ های a4 موجود در بازار در بسته های 500 عددی , روانه بازار میشوند که البته برای مصارف اداری و شرکتی که حجم بالایی از مصرف کاغذ را دارند و نیاز به خرید عمده کاغذ دارند این بسته ها در کارتن بسته بندی میشوند که هر کارتن حاوی 5 بسته یا 2500 عدد کاغذ a4 میشود .

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 9 / 10 ساعت: 19:28